האם אחד באפריל טוב למותגים?, או: האם מותר למותגים לעשות שטויות? (חלק א')

החודש "חגג" העולם את יום האחד באפריל, הקרוי בפי אומות העולם "יום הטפשים של אפריל". זו ההזדמנות לראות אילו מתיחות ארגנו השנה המותגים השונים, ויצוין שלא מעט מותגים מצאו לנכון לפרסם את מתיחותיהם. ובעידן הפייק ניוז, כל מתיחה כזו היא למעשה פייק ניוז. בכך יעסוק חלק א' של הפוסט.

בחלק ב' יוצגו מתיחות של אחד באפריל בהיבט היסטורי. מתיחות שהפקתן היתה הרבה יותר מורכבת וחייבה תכנון וביצוע זמן רב מאד, דבר שמחייב גם לתהות, האם כל העניין שווה. מה נותנות המתיחות הללו למותג?

מתיחות אפריל 2019 הופיעו רובן ככולן במדיה הדיגיטלית, בפייסבוק, בטוויטר ובאתרי האינטרנט של החברות עצמן. משמעות הדבר היא שעבור המותגים מדובר בעלות הפקה לא גבוהה אם לא ניקח בחשבון את שעות העבודה של צוותי הקריאטיב והניהול שעסקו בנושא. המדיה הדיגיטלית ועלויותיה גורמות לכך שסף הכניסה ל"מועדון המותגים המותחים" הוא נמוך למדי, בוודאי יחסית למתיחות בהיסטוריה של המתיחות, אשר התקיימו במדיה המסורתית היקרה בביצוע. אבל על כך בחלק ב'.

זהו "מר אבוקדו" "Mr. Avo Head"

"הסברו", חברת הצעצועים הגדולה ובעלת מספר מותגים בינלאומיים מובילים, הודיעה היום שהיא מפטרת את "מר ראש תפוחי אדמה" Mr. potato" head" וממנה במקומו דמות חדשה בשם "מר ראש אבוקדו" "Mr. avo head". בהודעתה הסבירה "הסברו " שתפוח אדמה הוא עתיר בפחמימות, ולכן החליטה להחליפו באבוקדו הנחשב בריא הרבה יותר. "ראש אבוקדו" גם מתאים יותר לדור החדש בהיות טיפוס  של היפסטר מזקן, המחובר לאזניות הענקיות שלו, נועל סניקרס טרנדיים, לבוש סקיני ג'ינס, הכל לפי המקובל היום. ומר תפוח אדמה המיושן ולא מעודכן ייאלץ לפנות את מקומו.

עוגיות אבוקדו

ואם מדברים באבוקדו, חברת מוצרי מזון בשם "מרילנד" הודיעה על מוצר מיוחד לבני דור ה– Y, הנקראים גם מילניאלס. מסתבר שאחד המאכלים האהובים על בני דור זה הוא אבוקדו מעוך על גבי טוסט. מכאן ההשראה לייצר עוגיות אבוקדו, עשויות לפי דברי החברה מ"אבקת אבוקדו מעודנת" ומהוות מה שנקרא "סופר-פוד" בנוסף על היותם "אינסטגרם-פוטוגניות" מהמעלה הראשונה.

ועוד בתחום המזון, רשת "מקדונלדס" הודיעה היום על השקת רטבים חדשים לטבילת הצ'יפס והרטבת הקציצה. בסרטון שהופץ בטוויטר מוצגת הסידרה הכוללת רוטב תות שדה, רוטב שוקו, רוטב וניל ורוטב שייק. מתוקים כמובן.

כאשר מדובר בדייטים וביחסים רומנטיים, לגובה של בן הזוג יש חשיבות רבה. אפליקצית הדייטים "טינדר" הודיעה על השקת תכונה חדשה אשר תאשרר שהגובה שהמשתמש רשם הוא אמנם הגובה הנכון. המשתמש ירשום את גובהו המדויק ויצרף צילום שלו כשהוא ניצב ליד בניין מסחרי כל שהוא. האפליקציה תחשב ותאשרר את הגובה.

ואם כבר דייטים, הרי שמותג הקונדומים "דורקס" הכריז בדף הפייסבוק שלו על השקת טעם חדש. מדובר בקונדום עשוי עור של דג בטעם של שמן דגים חריף. "תבלן את העניינים וחווה את טעמו של קונדום עשוי עור דג בטעם שמן דגים חריף. נארז עם מרכיבים שנבחרו בקפידה לחוויה מלאת טעם", אומר המותג, והתרגום לעברית מחייב גם לציין שהפניה היא בלשון זכר אבל אל שני המגדרים.

Muuna, חברה המייצרת מותרי חלב, הכריזה על תחילת הייצור של גבינת קוטג' מיוצרת מחלב של

https://youtu.be/56kureR96cg

פרות שהוזנו במרעה של גראס. גבינת הקוטג' החדשה מיועדת ליצור תחושה של רגיעה חסרת דאגות אצל הצורכים אותה, בשילוב של טעם עשיר של עשב טבעי. בקיצור, רגיעה ללא מאנצ'.

על המתיחה של סודה סטרים נכתב כבר לא מעט, אחרי הכל מדובר בחברה ישראלית. חברה ישראלית, נכון, אבל האוריינטציה היא בינלאומית, ולכן גם המתיחה היא בסגנון בינלאומי. סודה סטרים גייסה את האסטרונאוט סקוט קלי, אשר שהה בחלל יותר מכל אחד אחר במשימה יחידה. סקוט קלי מציג בסרטון את החידוש של סודה סטרים אשר הופך למי סודה את עודפי גז דו תחמוצת הפחמן הנפלט על ידי בני אדם בגיהוקים, בלי להשתמש במכשיר. אגב, קלי מאשר שלא ניתן לגהק בחלל ולכן הפיתוח Sodastream.Me לא רלוונטי בחלל.

כחלק ממחוייבות שלקחה על עצמה חברת "הונדה" להנחיל תרבות דרך ראויה, היא מציגה את הצופר המנומס. צופר המשנה לחלוטין את מערכת היחסים האגרסיבית בין נהגים.

ועוד נמצא ברשימת המותגים המספקים מתיחות מיוחדות לאחד באפריל: את BMW שהכריזו על צבע מיוחד לרכבים ההיברידיים, "צבע ירח" שמו, אשר בטכנולוגיה פוטו-וולטאית מהפכנית הוא מאפשר לנצל את אור הירח לטעינת הסוללות של הרכב; את המותג המוכר "KitKat", חטיף השוקולד הוותיק, שבישר על כך שאחרי מאמץ אינטנסיבי של מחקר, חברת האם שלו, "נסטלה", יצרה תערובת אופטימלית של עלי תה כדי ליצור את המשקה החם המתאים בצורה אופטימלית להפסקת ה- "KitKat". כמאמר הסיסמא של המותג:
"Have a break, Have a KitKat". התערובת נוצרה במעבדות ה"תיאולוגיות" של החברה והיא נארזת במארז של שקיות נושאות את הלוגו של חטיף שוקולד; את "אמאזון" אוסטרליה המציעה לבעלי אקווריומים עם דגים שירות של ספרים מוקלטים באורך 3 שניות עבור הדגים שלהם, כדי להפיג את בדידותם כאשר הבעלים שלהם אינו בסביבה; ואת חברת התעופה virgin" Atlantic" המציגה שירות חדש, המתכתב עם מותג האם VIRGIN, מותג מוזיקה ותיק. חברת התעופה הודיעה שבטיסות סוף השבוע תתקיים במטוסיה מסיבות דיסקו תחת הכותרת "cabin fever" כולל שירה בציבור וקריוקי בהשתתפות הנוסעים והצוות, בטיסות ללוס אנג'לס יתקיים קריוקי של היפ-הופ ובטיסות לניו יורק שירה בציבור "סינטרה ללא הפסקה".

לעומת כל אלה, החליטה חברת מיקרוסופט לאסור מתיחות אחד באפריל פומביות. לדעת החברה למתיחות מעין אלה יש אימפקט חיובי מוגבל ולמעשה יש בהן פוטנציאל של נזק תדמיתי לחברה.

בחלק השני של הפוסט תוצגנה מתיחות "אחד באפריל" היסטוריות של המותג BMW ותועלה שאלת התועלת שצומחת למותגים ממתיחות כאלה.

דעתך חשובה מאד, לכן כל תגובה תתקבל בתודה רבה.