
הלוגו של אפל הוא כבר בן 43 והוא כל כך מוכר וכל כך ידוע, עד שנדמה שהוא איתנו מאז ומעולם ושהוא לא יכול היה להיות אחרת.
החברה, אפל, נוסדה בחוף המערבי על ידי שני בחורים צעירים, היפים במהותם ובהתנהגותם, שונים במאה ושמונים מעלות מאנשי העסקים של אותה תקופה, המעונבים והמחולפים מהחוף המערבי.
שני הסטיבים, ווזניאק וג'ובס, המיסדים של חברת אפל, ההיפים המוצהרים בעלי אידאולוגיה חופשית בהתאם, רצו לוגו שישקף את תפיסת העולם שלהם.
הלוגו המוכר לנו היום, תפוח בצבעי הקשת, עם עלה אחד למעלה ונגיסה אחת בצד, הוא כה פשוט ומובן מאליו, עד שנדמה כאילו הוא עוצב כדי להעביר משמעויות ומסרים עמוקים נסתרים. ואכן, מאז שהלוגו ראה אור, ומאז שהאידאולוגיה של הסטיבים נודעה בציבור, זכה הלוגו של אפל לשפע של פרשנויות.
למשל: התפוח הראשון הופיע בגן עדן, עת חווה פיתתה את אדם ויחד הם חטאו באכילת פרי עץ הדעת, הלא הוא התפוח, ביצעו את החטא הקדמון ונענשו יחדיו בגירוש מגן העדן. לכן, ברור, הנגיסה מסמלת את החטא. את הנועזות, זו חברת אפל, נועזת, הולכת נגד הזרם ונגד המוסכמות.
או למשל ואף יותר מרחיק לכת: התפוח נותן כבוד לזכרו של אלן טיורינג, אבי המיחשוב המודרני. טיורינג, כזכור, נמצא מת במיטתו, מוות בטרם עת, כשלצד המיטה מושלך תפוח חצי אכול.
וגם: התפוח הוא צבעוני וכך הוא מהווה התרסה ישירה כלפי מי שכונה אז הענק הכחול, חברת י.ב.מ. התרסה שבאה לידי ביטוי בפרסומת "1984".
ניחושים אלה ואחרים גרמו ללוגו של אפל להיות כל כך מוכר ומזוהה וסמלי. אולם האמת פשוטה הרבה יותר ומאד עניינית.
יוצר הלוגו, רוב יאנוף, נתן בראיון באתר The Drum את ההסבר המנפץ את כל תיאוריות המשמעות ואת הפרשנויות. הבריף לא בריף שניתן ליאנוף היה קצר ולא ממש מנחה: "אל תביא לנו לוגו חמוד". יאנוף פשוט לקח את שם החברה ונתן לו ביטוי גרפי. אפל פירושו תפוח, אז הלוגו יהיה תפוח. וכדי לוודא שאיש לא יטעה ויחשוב שמדובר בפרי אחר (אפרסק? דובדבן?) ויזהה את התפוח, הוסיף המעצב את הנגיסה. לימים הודה יאנוף שאחד ממקורות ההשראה שלו היה הסרט של החיפושיות "צוללת צהובה". ושאכן, נגד ה"כחולים הרעים" הוא הציב תפוח צבעוני.
הסטיבים קראו לחברה בשם אפל לאחר שביקרו במטע תפוחים של קומונה של צעירים היפים בקליפורניה. החברה היתה פורצת דרך בתחומה, מחשב שניתן להשתמש בו בבית, לאחר מכן מחשב עם יכולות צבעוניות ראשון מסוגו. גם העיצוב של המחשבים עצמם היה קשור לתפיסת העולם של בית מודרני פשוט לאמריקאי הממוצע.
עובדה אחת, שאינה ידועה כמעט, היא שלפני עיצוב הלוגו המלווה את אפל כל השנים האלה, היה לאפל לוגו אחר, אשר עוצב על ידי מעצב בשם רונלד וויין (Ronald Wayne). הלוגו היה אמור לשקף את הפילוסופיה של אפל כפי שהוגדרה על ידי מייסדיה ההיפים. הלוגו מציג את אייזיק ניוטון, האיש שעל ראשו נפל תפוח וכתוצאה מכך גילה את כוח המשיכה, כשהוא יושב תחת עץ תפוחים, קורא בספר. בנוסף לכותרת גדולה: "חברת מחשבי אפל", נכתב על גבי הלוגו: "ניוטון … שכל המפליג לעולמים בימים (מלשון ים) משונים של מחשבות … לבדו". התמונה בלוגו היתה כה ארכאית ומיושנת, הלוגו כולו היה מסובך ולחלוטין לא שיקף את האופי של הסטארט-אפ. אופי משוחרר ופתוח.
לכן פנו אל יאנוף וקיבלו לוגו פשוט, ענייני, צבעוני, שהביא רבים לייחס לו משמעויות שיוצריו לא העלו בדעת. כך הופכת יצירה לנעלה על יוצריה.
ושאלה למחשבה, אם הסטארט-אפ אפל היה נוסד בימינו אלה, האם גם כיום תפוח צבעוני נגוס היה הלוגו אשר היה מעוצב עבורו?