לא תמיד המתחכם הוא מתוחכם, או: העיקר שתקעו אצבע בעין של המתחרה.

המלחמה בין אפל ומיקרוסופט לא התחילה אתמול ולא תסתיים, כפי הנראה, מחר בבוקר. זכורה סדרת הסרטונים בהם מעליבה אפל את ה-PC בכל פרמטר אפשרי כשאפל מיוצגת על ידי בחור צעיר ומגניב ומולו ה PC מיוצג על ידי אדם מרובע ו"בוק".

http://https://youtu.be/1rV-dbDMS18

 

ההתפתחות האחרונה באה מצד מיקרוסופט לפני יומיים.


באוסטרליה התגלה אדם אמתי ששמו מקינזי בוק (BOOK), מקינזי זה, שכל חבריו קוראים לו מק, מוביל את הקמפיין החדש למחשבי הלפטופ של מיקרוסופט בסדרת Surface 2.
בסרטונים ששוחררו ל YouTube שואל הקריין את מק שאלות כמו: "לאיזה לפטופ יש touchpad טוב יותר" ושאלות דומות. התשובה האחידה היא כמובן ש surface עדיף. הפרסומת נחתמת באמירה הבאה: "אתם חייבים לרכוש לפטופ surface. תסמכו עלי, אני Mac Book".

http://https://youtu.be/jSS5SKs4UA0

הנושא של תקיפה ישירה של המותג היריב תוך שימוש בגישה מעליבה, או מטרילה, כבר נדון בבלוג זה בעבר בהיבט האתי שלו: האם מותר או אסור להשוות ולהטריל.
במקרה האחרון של מיקרוסופט נגד אפל כמו גם במקרה של טאקו בל נגד מקדונלדס בו מופיעים מספר בני אדם מרחבי ארצות הברית שכולם נושאים את השם רונלד מקדונלד המשבחים את טאקו בל כמובן, אין מדובר בהשוואה או בהטרלה אלא בסוג של התחכמות. 

הרי איש לא באמת יאמין שהלפטופ של מיקרוסופט עדיף על זה של אפל רק בגלל שהדברים נאמרים מפיו של אדם ששמו כשם המותג היריב. או שאנשי מקדונלדס בסתר לבם יעדיפו טאקו בל. מקסימום יש כאן סוג של שעשוע שממנו נהנים קרוב לוודאי אלה ש"הביאו את היציאה" וגם כמה אוהדים של המותג המפרסם ("איך הביאו להם"). אבל נשאלת השאלה האם התחכמות זו היא חכמה, מתוחכמת? ספק.

לא כל קוריוז הוא באמת גם תרומה למותג לתדמיתו או למכירותיו. קצף על פני המים.  

דעתך חשובה מאד, לכן כל תגובה תתקבל בתודה רבה.