Site icon ענייני פרסום

מה נכון יותר, להסתכל דרך החלון או להסתכל במראה? או, האם "מנותקים נמאסתם" רלוונטי גם לאנשי שיווק?

צילום: Shiva

שאלה: כמה פעמים הושמעה בחדר הישיבות (פיזי או וירטואלי) הקביעה האולטימטיבית "כולם נמצאים ב – /פייסבוק / טיקטוק / טוויטר / סנפצ'ט / שקר כלשהו" (מחק את המיותר או סמן בעיגול את כולם)?
ועוד שאלה: כמה פעמים הושמעה בעקבות אמירה חד משמעית זו ההמלצה "אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לא להיות ב-…."?

ובכן, ממצאים שהתפרסמו לפני זמן לא רב בקנדה, מעוררים תהיות וסימני שאלה לגבי הרלוונטיות של ההמלצות וההחלטות של יועצים, אנשי פרסום ואנשי שיווק. השאלות הן גם על מידת הביסוס שקיים להמלצות אלה. האם להמלצות ולהחלטות יש בסיס עובדתי מוצק?

השאלות במחקר

היוזמה למחקר היתה של גוף השיווק המשותף של תחנות הטלוויזיה של קנדה, והוא בוצע על ידי איפסוס קנדה. המחקר בדק עד כמה אנשי שיווק ופרסום מכירים את הציבור הקנדי מבחינת היקף השימוש במדיה. הציבור בקנדה התבקש לדווח על הרגלי השימוש שלו במספר מדיה ובמספר אפליקציות פופולריות. העוסקים בפרסום ובשיווק התבקשו גם הם  לדווח על הרגלי השימוש שלהם באותם מדיה ואפליקציות. במקביל הם התבקשו להעריך את היקף השימוש של הציבור הקנדי במדיה ובאפליקציות. המדיה שנבחנו היו: שידורי טלוויזיה מסורתיים, VOD, שירותי סטרימינג למינויים, יוטיוב, רשתות חברתיות וכן שימוש באינטרנט למשימות פרקטיות.

ממצאים לגבי מדיה

בנושא אחד, צפיה בטלויזיה המסורתית, הצליחו אנשי השיווק והפרסום להעריך נכונה. הם עצמם צופים בטלוויזיה מסורתית במשך 1.5 שעות ביום ממוצע. אך הם מעריכים שהצבור הכללי צופה בה במשך 2.3 שעות. כמעט מדויק שכן בפועל היקף הצפיה של הצבור הוא 2.5 שעות ביום ממוצע.

בשאר התחומים טועים אנשי הפרסום והשיווק בהערכתם את הציבור.

Exit mobile version