פורנוגרפיה של אוכל, או: מי אמר שהבריטים יבשים?

פורנוגרפיה זה עניין של גיאוגרפיה (אמר סכיני, במחזה "בית התה של ירח אוגוסט"). אצל הבריטים, הקרים האלה, פורנוגרפיה זה בכלל עניין של אוכל.

בשנים האחרונות וגם בעונת הכריסטמס האחרונה, המאופיינת בבריטניה ברכישות אוכל מוכן מוגברות, נפלו מכירות הקטגוריה ברשת הותיקה מרקס אנד ספנסר, שנקראת היום M&S, ב 2.1%. וזאת למרות קמפיין שהתקיים בעונת החגים של סוף 2018 אשר נסב סביב בסיסמה "תבזבז נכון, spend it well". סיסמה שהתמקדה באיכות המוצרים ואשר היתה משותפת לכל מחלקות M&S ולא ייחודית למחלקת האוכל המוכן.

לאור המצב העגום החליטה הרשת לעורר את מחלקת האוכל המוכן הדועכת שלה. קמפיין אשר הושק לאחרונה מציג מצבי תשוקה לאוכל, על גבול הפורנוגרפיה. לא בכדי קראה הרשת לקמפיין "Food Porn". משונה, אבל הסיסמה המלווה את הקמפיין אינה כה מעוררת תשוקה "זה לא סתם אוכל… זה אוכל של M&S", נו, לא ממש סקסי.

https://youtu.be/5lwMQYxm23U

אגב, לפני כחמש עשרה שנים קיימה M&S קמפיין דומה ותחת אותה סיסמה. אז היה מדובר בהצלחה עצומה. מכירות קינוח השוקולד של החברה טסו בשיעור 3500%, בזכות הסרטון הזה. וזה עוד לפני עידן האינסטגרם המלא בפורנוגרפיה של אוכל.

קמפיין טלוויזיה, סושיאל, אינטרנט ורדיו וגם פרינט ואלמנטים של נקודת המכירה. מתוכננות גם פעילויות המערבות את הצרכנים, הן ברשתות החברתיות והן בפעילויות אינטרנטיות אחרות.

יהיה מעניין לראות אם ניתן לשחזר הצלחה לאחר כל כך הרבה שנים.

דעתך חשובה מאד, לכן כל תגובה תתקבל בתודה רבה.