
אין משרד פרסום שלא שמע את המשפט: "די, נמאס, תביאו לנו משהו חדש", או: "חייבים משהו חדש, כולם כבר ראו".
הרי אנחנו כל כך מרוכזים בעצמנו שאנחנו שוכחים שאנשים "שם בחוץ" לא ממש מחכים לפרסומת שלנו, בכלל לא בטוח שהם בכלל נחשפו אליה, שלא לדבר על כך שספק אם הם שמו לב או הקשיבו לנאמר בה. אנחנו גם שוכחים שמשנה לשנה, שלא לומר משנים לשנים, האוכלוסיה מתחלפת. בכל פרק זמן נתון מסתלקים מהעולם כמה פרטים ומצטרפים כמה חדשים.
אבל אנחנו, כל כך מרוכזים בעצמנו. ראינו את הרעיון הראשוני, ראינו את הקמפיין בהתהוותו, ראינו את ההשקה שלו וקיבלנו דוחות על כל יום ויום של קיומו. אז נכון, נמאס.
אז היום, בפינתנו "יש גם פרסומאים שמתנהגים אחרת, אבל מה הם מבינים", מובא סיפורה של פרסומת שלא הוחלפה ב-41 השנים האחרונות, מאז נוצרה בשנת 1975 ושודרה לראשונה בשנת 1976.
מדובר בתשדיר פרסומת לרשת חנויות הצמיגים "Discount Tire Co", אשר נוסדה במדינת אריזונה בארצות הברית. בתשדיר, שאורכו המקורי היה 10 שניות, נראית אישה מבוגרת משליכה צמיג כבד אל חלון הראווה של חנות הרשת שעליו מופיע בגדול שמה של הרשת. בטקסט המלווה אומר הקריין: " אם אי פעם לא תהיה מרוצה מצמיג שלנו, פשוט תחזיר לנו אותו". הצמיג מנפץ את חלון הראווה. "תודה" אומר הקריין על רקע הלוגו. הרשת הסתפקה בתשדיר כה קצר שכן זה כל מה שיכלה להרשות לעצמה מבחינת התקציב.
הרעיון לפרסומת נהגה על ידי פרסומאי מקומי באריזונה, תוך כדי שיחה עם מייסד רשת הצמיגים בה הועלו כל מיני רעיונות טיפשיים לפרסום הרשת.
אגב, האישה שלוהקה להופיע בפרסומת לא היתה חזקה מספיק להטיל את הצמיג עד החלון, ולכן מי שבפועל הטיל את הצמיג היה גבר לבוש באותם בגדים. אגב נוסף, נדרשו שלושה טייקים של שבירת החלון להשגת התוצאה המבוקשת. למזלם. שכן התקציב לא אפשר טייק נוסף.
בשנת 2004 נכנסה הפרסומת לספר השיאים של גינס, כפרסומת המשודרת הוותיקה ביותר על המסכים.
לפני 10 שנים זכתה הפרסומת לגרסה חדשה ומעודכנת באורך של 30 שניות, בהשתתפות שחקנית חדשה, ובתוספת מוזיקה, קריינות איכותית ו-production values גבוהים יותר. כל זאת מבלי לוותר על הגרסה בת 10 שניות.
והיא משודרת באושר ובעושר עד עצם היום הזה.
וקוריוז לסיום. בשנת 1980 התייצב לקוח באחד מסניפי הרשת במדינת מישיגן ודרש להחזיר צמיג שלטענתו התפנצ'ר פעמיים ברציפות. בהשלכה כמובן. מנהל הסניף הורה לכל הנוכחים לפנות את המקום והלקוח השליך את הצמיג את חלון הראווה וניפץ אותו.
מי אומר שפרסומת לא עובדת?