כל מדורי הפרסום והשיווק ברחבי העולם סיקרו אתמול והיום את ה"הברקה" החדשה של "איקאה" – הנחה משמעותית על מיטת תינוק שתינתן לנשים בהריון שעדיין לא יודעות שהן בהריון. כל אישה תוכל לגלות את מצבה על ידי הרטבת המודעה בשתן שלה. אם אכן האישה בהריון יתגלה במודעה טקסט סמוי עם פרטי המבצע.
אני, אם יורשה לי להיות שמרן ולא "זורם" (סליחה על האסוציאציה), אולי מתפעל מהרעיון אבל חש אי נוחות מסוימת. לא כל מה שנהגה כרעיון מגניב חייב גם לראות אור. אז לא, לדעתי זה יותר מעורר אי נוחות מאשר "גאוני".
הרעש הזכיר לי מהלך אחר של "איקאה" קנדה, "בן דוד" של המהלך שלמעלה, אבל הרבה יותר מעורר התפעלות ורצון לנסות. וגם הרבה יותר ריחני. לא מעולמות בתי השימוש אלא מעולמות המטבחים. מדובר במהלך שנקרא "סדרת המתכונים הקלים של 'איקאה'". המהלך נהגה על ידי "ליאו ברנט" קנדה.
מדובר בסדרה של פוסטרים עשויים מנייר אפיה ומודפסים בצבעים הניתנים למאכל. כל פוסטר הוקדש למנה מסוימת, למשל: סלמון אפוי, שרימפס בתבלינים, רביולי בכדורי בשר ועוד. הפוסטר עצמו משמש הן כמתכון והן לצורך האפייה עצמה. כמו בדפי צביעה לפי מספרים כך גם הפוסטר, מצוירים עליו מרכיבי המנה המסוימת וכל שנדרש הוא לפרוס אותו בתבנית (כזו שמוכרים ב"איקאה") להניח עליו את מרכיבי המנה, (אותם ניתן לרכוש במקפיאים של "איקאה") על פי המיקום המצויר שלהם. לאחר ה"צילחות", כשכל המרכיבים במקומם, כל שנותר הוא לקפל את הפוסטר, לארוז את המרכיבים בתוכו, לאפות בתנור, לפתוח את הפוסטר האפוי, והנה! המנה מוכנה.
נכון מדובר בגימיק שנמשך יום אחד בלבד, אבל היי זה, לשם שינוי, בטעם טוב. ולא צהוב.