העיתונות שוקעת והאינטרנט זורח בעולם הפרסום.

אם מישהו היה זקוק להוכחה נוספת לכך שעולם המדיה משתנה לנגד עינינו ושעתידה של העיתונות הכתובה נמצא מזמן מאחוריה, בא WARC, ארגון מחקר המתמחה בניטור ענף הפרסום בעולם, ומציג זאת בצורה גרפית מוחשית ביותר. הארגון פרסם לאחרונה דו"ח על מגמות בהיקף ההוצאה לפרסום באמצעי הפרסום השונים בעשור האחרון. אגב, בשנת 2015 עמדה ההוצאה לפרסום בעולם כולו על כחמש מאות מיליארד דולר.
גרף המגמה ממחיש בצורה בולטת ביותר את הירידה במעמד המדיה המודפסים, עיתונים ומגאזינים, ההולכים ומאבדים את מקומם כאמצעי פרסום. את מקומם תופס המדיום המכונה בשם הכללי "אינטרנט", שחלקו בעוגת הפרסום העולמי הולך וגדל בקצב. הטלוויזיה, הגם שהיא עדיין אמצעי הפרסום המושך את הנתח הגדול ביותר של תקציב הפרסום בעולם מאבדת תקציבים וחלקה הולך ומצטמצם אם כי בקצב איטי ביותר. לעומת זאת הרדיו מחד והפרסום בחוצות מאידך, שומרים על חלקם בעוגת הפרסום העולמית בצורה מתמשכת לאורך השנים.
אולם, נראה שהנתונים הכספיים מחביאים אמת "כואבת" הרבה יותר למדיה המסורתיים. הוצאה כספית היא אמת מידה השוואתית נוחה. אבל אם ננסה לשאול את השאלה הבאה: "כמה פרסום אפשר לקנות בדולר אחד בכל אחד מאמצעי הפרסום, נוכל לומר בוודאות שהיקף הפרסום באינטרנט במונחי "כמה פרסום" הוא לאין ערוך יותר גדול מאשר בטלוויזיה. וזה כבר משנה את התמונה.

דעתך חשובה מאד, לכן כל תגובה תתקבל בתודה רבה.