"אלקסה", למי שלא היה בסביבה לאחרונה, היא "עוזרת אישית" המוטמעת במכשירים שונים, ביניהם ב"אקו", רמקול שיכול לשדר מוזיקה ממערכת שמע המחוברת אליה באמצעות בלוטות'. אבל יותר מרמקול "אקו" הוא מערכת מיקרופונים הקולטת פקודות בקול אנושי ו"אלקסה", העוזרת, מוציאה אותן לפועל בצייתנות רובוטית. החל מהזמנת מוצרים (אחרי הכל "אלקסה" היא מוצר של חברת אמאזון) ועד הפעלת אביזרים של הבית החכם. ואם יש מי שחושד שבאמצעות מערכת המיקרופונים והחוכמה שלה "אלקסה" יודעת ורושמת לעצמה עוד דברים המתרחשים בבית ומדווחת אותם למי שמדווחת (רמז, אמאזון), הוא עושה זאת על אחריותו בלעדית.
לכבוד מאורע השנה של תעשיית הפרסום האמריקאי, שהתקיים אתמול, ואשר בהפסקות שלו שודר משחק פוטבול משעמם, הנקרא "סופרבול", רק כדי לשמש רקע לטובת העיקר, הפיקה חברת אמזון פרסומת ל"אלקסה". תגידו, פרסומת למוצר טכנולוגי, חדש יחסית, מה יש כאן לדווח? הרי, "אלקסה" לא לבד בשוק, הרבה חברות מייצרות גאדג'ט כזה, גוגל, שיאומי, אפל ועוד, ואמאזון רוצה להצליח.
אז ככה, הפרסומת ששודרה נמשכה 90 שניות (דקה וחצי), ושולבו בה מספר אנשים מפורסמים, לצד שחקנים אנונימיים. במפורסמים: השחקן סיר אנתוני הופקינס, הראפרית קארדי בי. והשף גורדון ראמזי. וגם המייסד והבעלים של אמאזון, ג'ף בזוס.
עלות זמן השידור בסופרבול 52 (שנת 2018) עמדה על מעט מעל 5 מיליון דולר ל 30 שניות, משמע כ- 15 מיליון דולר עבור שידור הפרסומת. בהנחה (שלא בטוח שהיא נכונה) שג'ף בזוס לא חייב את אמאזון עבור הופעתו בפרסומת, אמאזון שילמה רק לשלושה מפורסמים. אין דיווח פומבי על היקף התשלום, אבל אפשר להניח ששכרם של מפורסמים בסדר גודל כזה אינו "בוטנים". שכר שאר השחקנים, ארבעה לוקיישנים ושאר הוצאות. לא זול.
אבל מעבר לכסף עצמו, ארבעה מגה-מפורסמים בפרסומת מגה-ארוכה.
וכל זה בשביל, סליחה, רמקול חכם?
מה הוא ניסה להוכיח, ג'ף בזוס?