קטגוריה: Uncategorized

איך רוקמים גובלן לאחור, או: יום הולדת עשרים לקמפיין מהמשובחים

המקום: שיקגו. הזמן: 1999.

במאי צעיר, בשם צ'ארלס סטון III, ביחד עם קבוצת חברים, שחקנים אפרו-אמריקאיים צעירים, משתעשע בתרגיל קומי ויוצר סרט עצמאי קצר, המתאר הווי של חבורת אפרו-אמריקאים צעירים (הם עצמם). הדמויות הן של צעירים אורבניים, משכילים, אינטליגנטיים, כנראה בעלי מקצועות חופשיים, אשר יש ביניהם קשרי קירבה וחברות עמוקה, היוצרים להם הווי ייחודי וביטויי לשון ייחודיים  באמצעותם הם מתקשרים, משתעשעים ומביעים את חיבתם והתעניינותם זה בזה. בסרט, שנועד למעשה להציג את היכולות האמנותיים של הקבוצה בפני מפיקי סרטים במטרה להכנס לשוק הסרטים באורך מלא, הם נראים, כל אחד בביתו ברגעי רגיעה, צופים בטלוויזיה במשחק ספורט כלשהו או מול המחשב, שותים בירה בנחת. הסרט מציג את ההווי הפנימי של חבורת החברים, הם מתקשרים אחד אל השני בטלפון (קווי, חשוב להדגיש) ומריצים דחקה פנימית שלהם. את השאלה "מה שלומך?" הם שואלים: Continue reading

מה קורה כשג'יימס בונד לא מצליח לרוץ, או: זה רק דניאל קרייג ששותה היינקן

הוא אף פעם לא מתעייף, הוא תמיד לבוש היטב, הוא שותה תמיד מרטיני מעורבב לא משוקשק, הוא תמיד יוצא "יבש" מכל צרה, הוא תמיד חטוב, הוא תמיד בכושר, הוא תמיד נחשק וכולם מכירים אותו ברחבי העולם. הוא, ג'יימס בונד.
הוא כבר מזדקן, הגוף כבר לא מה שהיה פעם, לא בכושר, לא בחיטוב. הוא כבר לא. והוא הוא שותה היינקן. הוא דניאל קרייג.
הם כבר לא יחד, ג'יימס בונד ודניאל קרייג. הם כבר אחד נגד השני. הם פשוט חייבים להפרד. הבעיה, לא נותנים להם, זה לא פשוט. סיפור הפרידה מומחש היטב בוידאו הבא:
חגיגת הפרידה תהיה בסרט "No Time to Die" הסרט ה-25 בסדרת סרטי ג'יימס בונד והאחרון של דניאל קרייג. הסרט עמד לצאת לאקרנים באפריל 2020, אבל היינקן כבר חוגגת. הקמפיין שלה כנותנת החסות הראשית לסרט מתחיל כעת.
ג'יימס בונד שותה היינקן? ועוד ללא אלכוהול? כי הוא בעבודה?
לא, זה דניאל קרייג.
אין כמו הומור בריטי, אין כמו הומור עצמי בריטי. משובח!
 

סיפור קצר ומספר שאלות, או: הייתכן גם אצלנו?

יצרנית משקאות בריטית, בשם Brewdog, מייצרת משקה "בירה" דלת אלכוהול (0.5%) בשם Punk AF. החברה השיקה קמפיין שכלל פרסום חוצות ופרסומות בנקודות המכירה (פאבים נבחרים). על השלטים מופיע "פק-שוט" של המוצר והכיתוב, שקשה לתרגמו Continue reading

"נאה דורש ונאה מקיים" או: ואולי נייקי היא לא באמת חברה אמיצה?

"האמן במשהו. אפילו אם פירוש הדבר הוא להקריב הכל." משפט חזק.

כותרת חזקה למודעה חזקה של נייקי. כותרת הרשומה לרוחב המודעה, מרוחה על פניו של קולין קפרניק, שחקן הפוטבול השחור אשר לפתע פתאום, בעונת המשחקים 2016, החליט לכרוע ברך, במקום לעמוד דום, בעת השמעת ההמנון של ארצות הברית בטקסי פתיחת משחקי הפוטבול בליגה המקצוענית ה – NFL. קפרניק, שחקן מצטיין, בחר במחאה שקטה כנגד אלימות המשטרה כלפי שחורים וחוסר השיוויון. שחקנים שחורים נוספים הצטרפו לפעולת המחאה וגם הם כרעו ברך במקום לעמוד דום.

Continue reading

איך לבחור נכון משרד פרסום, או: מה לא נוהגים לקחת בחשבון וחבל. (חלק ב' – ניהול הליך הבחירה)

לאחר קבלת כל ההחלטות המקדימות, ניתן לעבור לשלב הליך הבחירה. בקרב המפרסמים מקובל לבצע תהליך של "שופינג" שבסיומו מתקבלת החלטה על הגורם שיספק את שירותי הפרסום. גופים ציבוריים, מקיימים הליך של מכרז על פי הכללים הנדרשים בחוק (מחוסר ברירה, קרוב לוודאי), ואילו שאר המפרסמים מקיימים הליך לבחירה בין מועמדים על פי שיקול דעתם, אך מכנים אותו "מכרז". בעולם המערבי מכונה ההליך במונח "בחינה" = REVIEW. אחד ההבדלים בין המכרז אותו מקיים גוף המחויב על פי חוק חובת המכרזים ובין ה"מכרז" אותו מקיים מפרסם שאין עליו חובה, הוא בעל משמעות רבה.

Continue reading

איך לבחור נכון משרד פרסום, או: מה לא נוהגים לקחת בחשבון וחבל. (חלק א' – החלטות מקדימות)

התקשרות של מפרסם עם משרד פרסום היא אירוע רב חשיבות עבור שני הצדדים. מצד אחד, משרד הפרסום זוכה בלקוח אשר תורם להכנסותיו השוטפות, (ובניהול נכון גם לרווחים, המובילים לרווחה של הבעלים ואולי גם של עובדי המשרד). מצד שני, המפרסם זוכה בגורם מקצועי האמור לתרום להצלחות שיווקיות, אשר מצדן אמורות לתרום למחזורו הכספי, (ובניהול נכון גם לרווחים המובילים לרווחת הבעלים, ולעתים גם של העובדים).

המפרסם מפקיד בידי משרד הפרסום את גורל המותגים שלו, הן את תדמיתם ומעמדם בקרב צרכנים והן את ביצועיהם העסקיים, וגם מצרף לכך הוצאה כספית משמעותית. משרד הפרסום,

Continue reading